Pontiac, az őshonos amerikai

Pontiac

A legenda szerint, a márkanév egy, a britek ellen felkelést szervező, és ez által hírnevet szerző indián törzsfőnök nevéből származik. A nevet először 1906-ban használta a Pontiac Spring & Wagon Works cég, amely aztán 1908-ban összeolvadt az Oakland Motors-al, így jött létre Michigan államban az Oakland Motor Car Company és kezdték el árulni gépkocsiikat.

A céget aztán 1909-ben a General Motors vette meg és olvasztotta be az addigra már a tulajdonában lévő Buick és Chevrolet márkák mellé. Az első GM égisze alatt gyártott Pontiac autó egy olcsó 6 hengeres autó volt, amelyet azzal a céllal dobtak piacra, hogy konkurense legyen a többi gyártó 4 hengeres modelljeinek.

1933-ig ilyen, mindenki számára elérhető autókat forgalmaztak. Ekkor egy fejlesztés eredményeként elkezdték gyártani a soros 8 hengeres motorral ellátott autókat. Az ’50-es évekig halk, puha felfüggesztéssel ellátott kényelmes autók kerültek ki a gyárból, ezért megfeleltek egy átlagos amerikai család igényeinek is.

A Pontiac fénykora az 1960 években volt, amikor is a márka több nagyobb modellel képviseltette magát az autópiacon, mint például a Ventura, Catalina 2+2, Parisienne és a Bonneville. Aztán 1964 elején piacra dobták az első izomautók egyikét, a Pontiac Tempest (GTO-ot), amelynek méltó követője volt a 1983-as Pontiac TransAm is, ami főszerepet kapott a nagysikerű Knight Rider TV sorozatban David Hasselhoff „pajtijaként”.