Értékes olajtartalommal bír a törökmogyoró

törökmogyoró

törökmogyoró

A mogyorófélék táplálkozásunk alapját képezik, hiszen jó tulajdonságokkal rendelkeznek. Nemcsak ízletesek, de táplálóak is. Rost- és fehérjetartalmuk miatt népszerűek. Vasban, foszforban és káliumban gazdagok. A mogyorófajták közül érdemes külön odafigyelni a törökmogyoró hatásaira. B-vitamin tartalmának köszönhetően, sok kismama fogyasztja, hiszen magzatvédő hatással bír. Magas olajtartalma kifejezetten ajánlott a szív- és érrendszeri problémák kezelésére.

A törökmogyoró fogyasztása nem befolyásolja a koleszterinszintet sem. Rostokban gazdag, javítja az emésztést. Véd az elhízás ellen, hiszen a törökmogyoró jóllakottság érzetét képes kelteni. Rendszeresen fogyasztva képes megakadályozni a vastagbélrák kialakulását. Ezen típusú mogyoróban lévő réz serkenti az agyműködést és egyensúlyt teremt a vörös- és fehérvérsejtek fejlődésében. Önmagában nagyszerű ropogtatnivalónak számít, de különböző sütemények, mártások elkészítéséhez is könnyedén felhasználható. Pépet vagy vajat is készíthetünk belőle.